Dubbel gevoel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Familie Wellink - WaarBenJij.nu Dubbel gevoel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Familie Wellink - WaarBenJij.nu

Dubbel gevoel

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 November 2015 | Nederland, Eindhoven

De datum van ons vertrek vordert gestaagd, raar gevoel... Aan de ene kant sta je nog helemaal in Eindhoven met alle zorg en onzekerheden over de operatie van mijn vader en aan de andere kant sta je al in Salina en verheug je je op het nieuwe avontuur. Gelukkig gaat het voorspoedig. De operatie is goed gegaan en de eerste 100 uur is hij goed doorgekomen. Nu op weg naar herstel en acceptatie van alles wat van nu af aan anders is en moet. Gelukkig heb ik nog een aantal dagen voordat we echt vertrekken. Ik hoop dat mijn vader dan uit het ziekenhuis is, dan kunnen we met een gerust hart weg.

Het paspoort van Joris is ondertussen weer op het consulaat. Hij had ipv een toeristen visum een blanket A1 gekregen, fijn want dan mag je namelijk 5 jaar blijven en werken/studeren zoveel je wilt. Helaas is dit echter niet legaal want alleen de spous en kinderen onder de 21 komen hiervoor in aanmerking. Joris is 21 dus foutje, bedankt... hopelijk is het visum snel weer in Eindhoven.

De extra koffers zijn ondertussen gekocht. Peter mag 100 kg extra meenemen naast de 2 koffers van 23 kg die hij zo wie zo al mee mag nemen omdat hij silver wing is. Joris en ik mogen ook 2 koffers van 23 kg meenemen. Omdat Peter al 1 december vertrekt moeten we Peter al wat bagage meegeven dus staan er overal stapeltjes met spullen en wordt het redelijk rommelig in huis.

Het "document" voor thuisblijvers is ook voltooid. In het document staat alles van electra/gas/water tot verzorging van de hond, noodnummers, verzekeringsnummers, was/droog instructies, ophaalschema gescheiden afval, schoonmaak tips etc etc. Hopelijk hebben we niets over hoofd gezien en is het compleet.
En zo niet.... dan hebben we Skype, facetime, whatsapp, telefoon en email. Komt goed!

• 28 November 2015 - 00:38

Bobby En Jolande:

Hoi Angela,

Heb net je verslagen gelezen, jullie beginnen aan een fantastisch avontuur. Dat dubbele gevoel kunnen we ons trouwens heel goed voorstellen. Het is heel vervelend om zo ver weg te zijn als een van de familieleden gezondheidsproblemen heeft. We hopen dat het snel beter gaat met je pa en dat jullie met een goed gevoel aan het Amerika avontuur kunnen beginnen. Doe hem maar de groetjes, misschien kent hij me nog??? En gelukkig is weg tegenwoordig door alle hightec heel dichtbij. Geniet van wat er gaat komen en we zien jullie volgende reisverslag wel weer verschijnen. Buy the way, kun je daar ook skieen????

Groetjes van ons (Bobby en Jolande)

Familie

Wij, Peter, Angela en Joris gaan van december 2015 t/m april 2016 naar Salina Kansas. Waarom? Omdat Peter daar gaat werken voor de Philips lichtfabriek in het kader van het Gemini project. Joris en Angela reizen mee en gaan zich storten in het Amerikaanse leven. Helaas kunnen Marene en Thomas niet mee mee maar gelukkig komt Marene in december en februari een aantal weken op bezoek en komen Thomas met Marleen een weekje langs om samen met ons het oude jaar uit en het nieuwe jaar in te luiden. Zo wordt het toch een beetje een familie ding... Omdat wij graag de familie en vrienden op de hoogte willen houden van onze belevenissen aldaar, hebben wij deze website aangemaakt. Via de verhalen op dit BLOG kan iedereen die het leuk vind meegenieten van onze avonturen in de VS.

Actief sinds 09 Nov. 2015