Vakantie, op vakantie - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Familie Wellink - WaarBenJij.nu Vakantie, op vakantie - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Familie Wellink - WaarBenJij.nu

Vakantie, op vakantie

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Salina

Omdat "Waarben je nu" enige tijd technische problemen had (en nog steeds heeft) ben ik helaas niet in de gelegenheid geweest om de blog bij te houden. En zoals dat met de meeste dingen gaat, als je het niet bijhoudt dan verwatert het. Maar vandaag de draad maar weer opgepakt, want de tijd vliegt voorbij en sinds 20 dec is er ontzettend veel gebeurd.
Na onze inburgering en de tea party op 15/1 bij EndIroninn begonnen we al snel met de voorbereidingen voor onze kerstbreak. We hadden in Nederland al besloten gebruik te maken van het feit dat we echt in de deadcenter van Amerika zitten. Dat betekent dat veel plekken goed bereikbaar zijn. We willen daarom de vakantiedagen en lange weekenden zoveel mogelijk gebruiken om leuke dingen te doen of bijzondere plekken te bezoeken, zover die binnen onze mogelijkheden passen. Op 23 dec vlogen we daarom naar Las Vegas (2 uurtjes vliegen vanaf Wichtita en nog steeds op onze bucketlist) daar verbleven we 2 nachten in het Hard Rock hotel (echt een leuk en betaalbaar hotel) waar we na een hele avond spelen en gratis drankjes met $ 2,- winst de tweede avond het Casino verlieten. Op de derde dag zijn we, via de Hoverdam naar de Grand Canyon gereden . Een prachtige tocht door een overweldigende natuur. We verbleven in het plaatsje Tusayan en hadden een witte Kers! De Grand was ondanks de kou -17 graden fantastisch. De sfeer was sprookjesachtig en het was gezellig druk. Na 2 nachten zijn we, via de historische route 66 weer terug gereden naar Vegas en hebben daar nog een nacht in een hotel op The Strip geslapen. De volgende dag vlogen we vermoeid maar met weer een ervaring rijker terug naar "huis". De volgende dag kon Peter alweer terug rijden naar Wichita om Thomas en Marleen te verwelkomen. De twee installeerden zich en gingen 2 dagen erna alweer met de auto van Angela er vandoor. Ze hadden besloten dat ze New Year's Eve in Kansas City gingen vieren (en groot gelijk hadden ze!) Ze hadden vanuit NL een AIR-B&B geboekt (geweldig concept) en vierde in stijl Oud & Nieuw. Wij waren uitgenodigd om Oud & Nieuw bij Don en Mona Marrs en enkele van hun vrienden te komen vieren. Maar deden dit niet voordat we om 17:00 uur eerst iedereen een gelukkig nieuwjaar hadden gewenst in Nederland. Marleen en Thomas kwamen 2 januari weer terug uit KC en dus vierden wij Oud & Nieuw nog even dunnetjes over met zelf gemaakte oliebollen en een lekker glas champagne. De rest van de dagen werden gevuld met bioscoop bezoekjes ($ 4,- pp) spelletjes (Chaos, Christmas charades) bezoekjes aan de Mall (TJ MAXX, Hollister, A&F) en autoritjes zoals een bezoekje aan Lindsborg, een zweedse nederzetting vlak bij Salina. De tijd vloog om en al snel was het weer tijd om te gaan. Thomas en Marleen moesten weer terug naar huis voor hun studie cq werk, en ook Marene, die vanaf het begin bij ons was , moest weer terug naar huis. Na een zalig familie diner in het Brookville hotel (Real American chicken) en natuurlijk op vrijdag een biertje in de Speakeasy kwam er toch echt een eind aan een bijzondere december maand en een bijzondere start van 2016. Op 9 januari vlogen ze alle drie weer terug naar Nederland en voor Peter, Joris en Angela begon eindelijk het "gewone" leventje in Salina, want tot nu toe hebben we het gevoel gehad op vakantie in een vakantie te zijn.

Volgende keer..
First Lego League in Arkansas

• 17 Januari 2016 - 19:12

Agnes Sieben :

Als ik je verhaal zo lees Angela, kan ik me vorstellen dat je ook geen tijd gehad hebt om je blog bij te houden. Het zal wel stil zijn nu Thomas, Marleen en Marene weer naar huis zijn.
    Ik zag op FB ook al weer foto's voorbij komen van de Lego league. Ben je daar ook actief met een groep jongeren? Je gaat je vast niet vervelen.
    Hier gaat alles prima. Met het koor zitten we goed op schema. We zijn inmiddels begonnen met "Het lied van de werkende jeugd". Claudy gaat er een leuke choreografie bij maken. Morgen weer fijn zingen. Ik neem aan dat Peter en jij ook elke week trouw oefenen (hahaha).
    Bevalt Peter zijn werk goed of is het erg aanpassen? Toch een andere cultuur denk ik.
    ik kijk al uit naar je volgende verhaal?
    Groetjes en een knuffel voor jullie, ook van Loed.
    Agnes.

• 18 Januari 2016 - 10:49

Ciciel:

Hoi Angela, leuk om van je te horen! Face dingen gedaan zeg, ik zag de foto's van de trip al op FB, lijkt me erg gaaf, de route 66. vanavond hebben we pr vergadering en de trailer is klaar, ik post em zometeen op Fb dus dan ben je helemaal weer bij! hier is het eindelijk winter, -6 alleen wordt het eind van de week weer warmer dus ijs kunnen we helaas vergeten ben ik bang. Zelf ben ik druk met de carnaval want dat is nog maar 3 weekjes... #zinin! Nou, tot een volgend berichtje weer en groetjes aan Peter! Daaaaaag, Ciciel

Familie

Wij, Peter, Angela en Joris gaan van december 2015 t/m april 2016 naar Salina Kansas. Waarom? Omdat Peter daar gaat werken voor de Philips lichtfabriek in het kader van het Gemini project. Joris en Angela reizen mee en gaan zich storten in het Amerikaanse leven. Helaas kunnen Marene en Thomas niet mee mee maar gelukkig komt Marene in december en februari een aantal weken op bezoek en komen Thomas met Marleen een weekje langs om samen met ons het oude jaar uit en het nieuwe jaar in te luiden. Zo wordt het toch een beetje een familie ding... Omdat wij graag de familie en vrienden op de hoogte willen houden van onze belevenissen aldaar, hebben wij deze website aangemaakt. Via de verhalen op dit BLOG kan iedereen die het leuk vind meegenieten van onze avonturen in de VS.

Actief sinds 09 Nov. 2015