Even terug - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Familie Wellink - WaarBenJij.nu Even terug - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Familie Wellink - WaarBenJij.nu

Even terug

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 April 2016 | Verenigde Staten, Salina

Tijd om ons te vervelen is er niet, want goed en wel terug uit Arkansas kwam onze Iieve vriendin en buurvrouw Irene voor weekje naar Salina. Irene en Angela zijn al vaker samen (vooral voor NXT generation) samen op reis geweest, maar dit keer kwam Irene helemaal alleen voor ons naar Kansas. Natuurlijk wilde we haar verblijf extra bijzonder maken en haar zoveel mogelijk laten zien, dus waren de dagen vol gepland met een speciaal voor haar samengesteld programma.
Irene kwam na 21 uur reizen tegen de avond aan dus kon ze na een glaasje frisdrank direct door naar bed. Maar veel rust kreeg ze niet, de volgende morgen stond al vroeg het bizonpark op het programma, verder stond die dag een bezoek aan de ondergrondse cowboy tunnels, het hollywoodachtige cowboy stadje Claflin en vooral veel side seeing Kansas gepland. Een lange dag, maar zeker de moeite waard. De rest van de week stond ook bomvol activiteiten. Zoals een bezoek aan het Zweedse stadje Lindsborg, Coronado Heights , de keeper of the plains, de shopping mall in Wichita, het kippenrestaurant Brookville Hotel, bezoekje aan Marshalls, Ross, Wallmart, de bioscoop, de plaatselijke supermarkt, restaurantjes, bars en koffiecorners en zelfs de kapper .....maar natuurlijk ook downtown Salina.
Na deze geweldige maar vermoeiende week stapte Irene samen met Angela in het vliegtuig terug naar Nederland waar Nicolle en Marie-Jose stonden te wachten op de luchthaven. Terwijl Irene weer opgeslokt werd door de dagelijkse zorgjes en beslommeringen kon Angela genieten van het gezelschap van zoon Thomas, haar vader en moeder en natuurlijke haar lieve vriendinnen die alles wilde horen van het avontuur in Amerika. En ondanks dat ze genoten heeft van alle leuke verhalen en alle lieve aandacht was ze blij dat ze na 10 dagen toch weer terug mocht naar Kansas. Een plek waar iedereen (incl. de Amerikanen zelf) zich afvragen wat je daar moet doen. "What the * is in Salina?" maar wij voelen ons daar super thuis. Het is moeilijk uit te leggen, maar wij denken dat vooral de rust, de ruimte, de zuivere lucht en de dagelijkse heldere blauwe hemel daar een belangrijk aandeel in hebben. Verder zijn de mensen er bijzonder beleeft, gastvrij en vooral geduldig. Laten we eerlijk zijn het is natuurlijk wel het platteland, maar we zijn blij dat we hier nog even mogen blijven. Eenmaal terug in NL worden we vast zo weer opgeslokt in onze eigen wereld waar alles sneller en beter moet. Wij hebben echter op dit moment niet zo'n haast (meer) en genieten er iedere dag van.

Familie

Wij, Peter, Angela en Joris gaan van december 2015 t/m april 2016 naar Salina Kansas. Waarom? Omdat Peter daar gaat werken voor de Philips lichtfabriek in het kader van het Gemini project. Joris en Angela reizen mee en gaan zich storten in het Amerikaanse leven. Helaas kunnen Marene en Thomas niet mee mee maar gelukkig komt Marene in december en februari een aantal weken op bezoek en komen Thomas met Marleen een weekje langs om samen met ons het oude jaar uit en het nieuwe jaar in te luiden. Zo wordt het toch een beetje een familie ding... Omdat wij graag de familie en vrienden op de hoogte willen houden van onze belevenissen aldaar, hebben wij deze website aangemaakt. Via de verhalen op dit BLOG kan iedereen die het leuk vind meegenieten van onze avonturen in de VS.

Actief sinds 09 Nov. 2015